19 Aralık 2014 Cuma

Browni Tarifi



Bugün dolaba baktım. O bana baktı. Öyle bakıştık. Bir şeyler eksik bende diyordu. Aslında doluydu içi çok şükür ama. Meğersem tatlısını vermemişim hayvancağızın o yüzden mutsuzmuş. Evcil hayvanım,buzdolabı benim. Sade fakat tutkulu bir ilişkimiz var. 

Bu akşama aniden gelen bir kararıyla ve "pıttık" efektiyle browni yapmaya karar verdim.Benim aklıma bir şey gelince ampul yanmıyor. Pıttık diye ses çıkıyor.  

Ben Browninin evde yapılabilen bişey olduğunu sanmazdım. Seneler seneler önce bir gece bir radyo programında ev hanımının finali olan öğrenciler gelip yesin diye bir meydana browni bıraktım diye programı aramasıyla şoke olmuştum. Bu durum gerçek mi bilmiyorum ama bir şey gerçekti browniler...Ve evde yapılası mümkün, o çikolatalı, ağza yapışan,soğuk ve dolgun tatlı küçük browniler. Evet yeterince eziyet ettiğime göre tarife geçelim;


Malzemeler:

4 tane yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
50 gram kakao 
80 gram bitter çikolata (1 paket dikdörtgen olanlardan yani)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 su bardağı un

Yapılışı:

Normalde tarifler için robot blender vs önermem. Metal gıdaların tadını bozup besin değerini öldürüyor. Ama browni yaparken hep robotumu kullanıyorum. Robotun kabına yumurta ve şekeri kırıp boza kıvamına gelene kadar karıştır tuşuna basıyoruz:D
Daha sonra içine sırayla yağı,sütü,benmari usulü erimiş çikolatayı ve kakaoyu ekliyoruz.buharıyla pişmeli.


Benmari nedir derseniz?

Altta kaynayan büyük tencerenin üstüne küçük ısıya dayanıklı bir kaba çikolataları kırıp yavaşça erimesini bekliyoruz. Ama üstteki kabın suya değmemesi gerekiyor altındaki suyun.



Bu malzemeleri de birbirine karıştırdıktan sonra bir buçuk su bardağı (yaklaşık 300 gram) ayırıp önce bir bardak un kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştırıyoruz. Sonra diğer bardak unu ekliyoruz. 

Ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına dibi ve kenarları yağlanmış bir borcama harcı dökerek fırına sürüyoruz. 
Yaklaşık 40 dakika alıyor. Tabi ki fırından almadan temiz kürdan testiyle emin olunuz.

Fırından aldıktan sonra 5-10 dakika dinlendirip önceden ayırdığımız sosu yavaş yavaş dilimlediğimiz kekin olduğu borcama döküyoruz. Üzerine fındık,ceviz veya hindistan cevizi ekleyip bu tadı şenlendirebilirsiniz:)


Afiyet Olsun.


Pratik Tavsiye:

Kuru malzemeleri iki kerede katmak daha lezzetli olmasını sağlar.
Ve ununu koyduktan sonra metal kaşık ya da tel kulanmayıp tahta kaşık kullanarak genişçe karıştırmanızı öneririm. 

Ve dee pişirme süresinin 2/3 ünde fırının kapağını kesinlikle açmıyoruz.


0 yorum:

Yorum Gönder